»Sprememba je predvsem posledica potrebnega časa za izvedbo dodatnih premostitvenih objektov prek kraških pojavov v predorih Lokev (T1) in Beka (T2) ter izvedbe sanacije plazovitega območja v dolini Glinščice.«
»To je ministrica Alenka Bratušek večkrat javno povedala, nazadnje ob aprilskem obisku turškega ministra za promet in infrastrukturo Abdulkadirja Uralogluja, ki je javno zagotovil, da se bodo turški izvajalci držali pogodbenih obveznosti.«
»Navedbe, da se cena izdelave investicijskih programov giblje med 30.000 in 50.000 evri, družba 2TDK pa je plačala več kot milijon za takšno storitev, so zavajajoče in popolnoma neresnične.«
»Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti pri projektu, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del.«
»Družba 2TDK je po zahtevnih pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. marca 2026.«
»Po naših informacijah in zagotovilih turškega izvajalca Yapi Merkezi, turškega ministra za promet ter tudi vodilne banke sindikata bank v Turčiji se finančne težave rešujejo.«
»V servisni cevi predora Lokev se je dnevno na enem čelu izkopalo približno pet metrov kalote predora. Ker je izkop predora potekal iz dveh smeri, govorimo torej o 10 metrih kalote predora na dan. V servisni cevi predora Beka pa se je pred kratkim naletelo na večji kraški pojav, ki je zadnji mesec upočasnil napredke pri gradnji. Povsem naključno se je zdaj mesto preboja zgodilo v kraški jami, ki je tudi najdaljša kraška jama, ki je bila odkrita in je dolga kar 600 metrov. Trenutno poteka sanacija kraške jame.«
»Vsi predori na trasi drugega tira so se gradili po novi avstrijski metodi (NATM). Gre za ciklično metodo, za katero je značilno, da se v kratkem razmiku izkoplje del predora v dolžini, ki je odvisna od geotehničnih razmer, in se neposredno po izkopu podgradi s podpornimi elementi, ki jih tvorijo predvsem brizgani beton, sidra in podporni lok.«